PatSeer Pro X on helposti ymmärrettävä työväline patenttien lisensiointiprosessin ja liiketoiminnan kehittämisen tueksi sekä patenttiportfolioiden vertailuun ja analysointiin. PatSeer Pro X tarjoaa uniikin ja kokonaisvaltaisen lähestymistavan patenttiperheiden ja -portfolioiden kvalitatiiviseen ja kvantitatiiviseen arviointiin. Malli arvioi patenttiperheen kvalitatiivisia ominaisuuksia neljän pääkriteerin avulla (Citation, Market, Legal & Intrinsic Quality). PatSeer 360 Quality score yhdistää nämä neljä kriteeriä yhdeksi arvoksi, jonka avulla on mahdollista arvioida mm. patenttiporftolion arvoa yrityksen IP strategiassa (mm. lisensiointi, litigaatiot). Lue lisää: PatSeer Scoring Model
PatSeer Pro X yhdistää keinoälyn (AI), big data –analytiikan sekä mittavan visualisoinnin yhdeksi intuitiiviseksi työvälineeksi IP business-käyttäjille.

PatSeer Pro X luo nopeasti tuloksia ja analytiikkaa ja näyttää ne monipuolisena ja visuaalisena raporttinäkymänä, jonka avulla on helppo identifioida teknologia- ja kilpailijatrendejä, mahdollisia heikkouksia, vahvuuksia ja mahdollisuuksia omassa tai muiden teknologioissa sekä auttaa ennakoimaan tarvittavia toimenpiteitä.
PatSeer Pro X yhdistää patentti-, business- ja legaali-informaation ja mallinnus käyttää yli 40 erilaista laatuparametria, jotka yhdessä antavat tarkan kuvan markkinoiden haastajista, markkinajohtajista sekä niche-pelureista.
PatSeer Pro X auttaa identifioimaan patenttien arvoa luomalla yritys- ja teknologiaportfolioita ja vertailemalla sekä analysoimalla niitä lisensioinnin kannalta.
Palvelu sopii Competitive Intelligence – ja portfolio managereille, lisensioinnin ammattilaisille, tuotekehitysjohdolle, lakiosastoille ja päätöksentekijöille.
PatSeer Pro X auttaa mm.
- identifioimaan lupaavat IP portfoliot ja vertaamaan niiden vahvuuksia omaan IP portfolioon sekä auttaa rakentamaan oman lisensiointistrategian (rakenna vs. osta vs. lisensioi)
- identifioimaan jo aikaisessa vaiheessa lisensioinnin kannalta olennaiset teknologiat omassa portfoliossa (out-licensing)
- analysoimaan oman portfolion vahvuudet ja mahdollisuudet estää muiden tulo samoille markkinoille
- arvioimaan, ovatko omat tuotekehityspanostukset menossa oikeansuuntaisia
- arvioimaan markkinoilla jo olevien johtavien yritysten portfolioiden vahvuuksia ja asemaa ennen omia investointipäätöksiä
- identifioimaan heikoimmat patentit omassa patenttisalkussa ja arvioimaan, kannattaako näiden ylläpitoa jatkaa