Updatum on seurantatyöväline soveltuen esimerkiksi yksityiskohtaiseen markkina-, toimiala- ja kilpailijaseurantaan tai oman ja kilpailijoiden sekä brändien medianäkyvyyden seurantaan. Updatum mahdollistaa monipuolisten julkaisuvälineidensä avulla automaattiset tai editoidut uutiskirjeet eri yksiköiden, tiimien ja henkilöiden erityistarpeiden mukaan. Samoin tieto voidaan helposti ohjata portaaleihin ja intranetiin editoituina tai automaattisina RSS-syötteinä. Yhteistyössä Meedius Internationalin kanssa tarjoamme myös printtiseurannan sekä TV:n ja radion seurannan palveluratkaisuja sekä niihin liittyviä julkisuusanalyysipalveluita.
Uutisseuranta
Uutisseuranta soveltuu toimintaympäristön, ajankohtaisen keskustelun, toimialan, asiakassegmenttien ja yksittäisten erityiskysymysten seurantaan niin kotimaassa kuin kansainvälisesti. Seuranta kattaa Suomesta johtavat mediat, uutistoimistot, alueelliset ja paikalliset mediat ja web-sivustot ja vastaavasti lähteet maailmalla noin 50 kielellä. Seurantaan voidaan lisätä myös uusia asiakaskohtaisia erityislähteitä.
Kilpailijaseuranta
Systemaattinen kilpailijaseuranta on olennainen tekijä menestyksen saavuttamiseen.
Updatum tarjoaa kustannustehokkaan ja systemaattisen tavan seurata kattavasti kilpailukenttää ja markkinoita kotimaasta ja globaalisti lähteenään lisäksi mm. eri toimialojen erikoistietolähteitä, kilpailijoiden ja asiakkaiden web-sivustoja, viranomaistietolähteitä, asiantuntijablogeja jne.
Saatte nopeasti ja vaivatta kriittisen tiedon ja pystytte myös helposti jakamaan sen organisaatiossanne eri henkilöiden ja yksiköiden tarpeiden mukaisesti.
Mediaseuranta
Tiimimme on nykyaikainen ja kokenut mediaseurannan ja julkisuusanalyysin osaaja. Kansainvälisen asiantuntijaverkoston avulla tarjoamme maailmanlaajuisia palveluratkaisuja, joissa on aina mukana paikallinen asiantuntijuus. Nykyaikaisen teknologian ja laadukkaan asiantuntijatyön yhdistelmänä tarjoamme sekä korkealuokkaisia media- ja markkinaseurantapalveluita ja analyyseja että asiakkaa itse käyttämiä verkkoseurannan työvälineitä ja portaaleja, kuten Updatum.
Mediaseuranta voidaan toteuttaa joko kattavasti tai selektiivisesti asiakkaan valitsemien markkinoiden medioista. Seuranta kattaa kaikki mediatyypit: painetun median, TV&radio , online-mediat sekä sosiaalisen median. Seurannan tulokset jalostetaan asiantuntijatyönä Raporteiksi tai Uutiskirjeiksi asiakastarpeen mukaan. Palvelu tuotetaan päivittäin sähköpostiin tai portaaleihin ja tulokset voidaan linkittää myös asiakkaan intranettiin.
Julkisuusanalyysi
Tulosten mittaukseen tarkoitetut Analyysiraportit tehdään asiakkaan määritteleminä ajanjaksoina perustuen mediaseurantadataan valitusta lähdevalikoimasta Analyysista, kuten muistakin asiakaskohtaisesti toteutetuista palveluistamme, vastaa nimetty asiantuntijatiimi. Analyysissä tuodaan tyypillisten julkisuuskuvan mittareiden lisäksi (kuten artikkelien määrä, sävy, mediatyyppi jne.) esiin, miten halutut avainviestit ovat menneet julkisuudessa läpi ja mitkä toimijat, esimerkiksi yritysten avainhenkilöt ja asiantuntijat, ovat saaneet äänensä kuuluville ja miten. Näin voidaan asettaa taas uusia tavoitteita perustuen mitattuun tulokseen tai palkita hyvistä viestinnän tuloksista!